Buurten op ’t Bureau – toeristisch ondernemers en aanverwante

31 maart

Wij nodigen u graag uit om digitaal te komen Buurten op ’t Bureau. De sessie op woensdag 31 maart zal in het teken staan van toerisme post corona. Bent u ondernemer in toerisme of een aanverwante sector? Of heeft u ideeën voor, of een visie op toerisme? Meld je dan aan voor deze sessie!

Ondernemers in toerisme en aanverwante sectoren bevinden zich momenteel in een uitdagende tijd. Het vaccineren brengt licht aan het einde van de tunnel. We blikken graag samen met jullie vooruit op wat de komende tijd gaat bieden en hoe toerisme in Amsterdam (Noord) er in de toekomst uit zal zien.

De sessie is bedoeld om met elkaar in contact te komen. Wie weet leidt deze online samenkomst tot nieuwe initiatieven of samenwerking. Heeft u van tevoren al vragen of input, stuur ons dan een e-mail.

Informatie
Datum: woensdag 31 maart 2021
Tijd: 14.00 – 15.00 uur
Online via Zoom

Over Buurten
Buurten op ’t Bureau heeft een informele insteek en zal op frequente basis worden georganiseerd. De gedachte is om, net als tijdens de netwerkborrels die we gewend waren, met elkaar in contact te blijven en nieuwe mensen te leren kennen. Tijdens iedere sessie zal ook een bestuurslid van VEBAN aansluiten. Dit keer is dat Adri Doorneveld.

Heel graag tot 31 maart!

Buurten op ’t Bureau nieuwe leden editie

10 maart

Wij nodigen u graag uit om digitaal te komen Buurten op ’t Bureau. Een nieuw idee om in coronatijd met elkaar in contact te blijven. De eerste sessie op woensdag 10 maart zal in het teken staan van nieuwe leden; enthousiaste ondernemers die zich het afgelopen jaar bij VEBAN hebben aangesloten.

We willen hen graag beter leren kennen en in contact brengen met anderen. Dus bent u nieuw lid van VEBAN, of al langer bij ons aangesloten maar wilt u deze nieuwe leden graag ontmoeten? Dan heten wij u van harte welkom om digitaal te komen ‘Buurten op ’t Bureau’!

Informatie
Datum: woensdag 10 maart 2021
Tijd: 14.00 – 15.00 uur
Online via Zoom

Over Buurten
Buurten op ’t Bureau heeft een informele insteek. De gedachte is om, net als tijdens de netwerkborrels die we gewend waren, met elkaar in contact te blijven en nieuwe mensen te leren kennen. Tijdens iedere sessie zal ook een bestuurslid van VEBAN aansluiten. Dit keer is dat Ingrid van der Oord.

Regelmatig even Buurten
Om de sessie overzichtelijk te houden, hanteren wij een maximaal aantal plekken. Deze worden verdeeld over de nieuwe en bestaande leden die zich aanmelden. Om van deelname verzekerd te zijn, is het dus handig om zo snel mogelijk aan te melden. Wij zijn voornemens om gedurende maart en april op frequente basis een Buurten op ’t Bureau te organiseren. Zo is er uiteindelijk voor iedereen voldoende gelegenheid om deel te nemen.

Heel graag tot 10 maart!

Nieuwjaars-bedrijvenbingo (online)

21 januari

Op donderdag 21 januari 2021 organiseert VEBAN een feestelijke online Nieuwjaars-bedrijvenbingo. Een activiteit met een knipoog om te netwerken, je bedrijf onder de aandacht te brengen en natuurlijk voor de gezelligheid.

Leden kunnen zich kosteloos aanmelden en maken kans op mooie prijzen, aangeboden door andere leden uit het netwerk. Tijdens de bingo komt u meer te weten over elkaar en na afloop is er gelegenheid om te netwerken in kleine groepjes d.m.v. break out rooms.

Hoe werkt het?

  • Iedereen die zich aanmeldt krijgt een bingokaart. Op de kaart staan geen cijfers, maar de bedrijfsnamen van alle leden.
  • Bingo-host Martin Spee doet de trekking en geeft op eigen charismatische wijze aandacht aan het getrokken bedrijf.
  • Bij een bingo mag u een prijs uitkiezen.
  • Na afloop is er de gelegenheid om te netwerken in kleine groepjes d.m.v. break out rooms.

Prijzen
De prijzen worden door allerlei leden beschikbaar gesteld, in lijn met het product/de dienst van het bedrijf. Wilt u ook een prijs aanbieden? Laat het ons weten. Hoe meer prijzen, des te meer er te winnen valt en des te meer leden deze bingo met elkaar in contact brengt! Natuurlijk zorgen wij rondom dit event voor mooie PR voor uw prijs en bedrijf. Blijf ook deze site in de gaten houden, want wij publiceren hier telkens de nieuwe prijzen.

Online Voorjaarsvergadering

19 april

U kunt zich vanaf nu aanmelden voor onze online voorjaarsvergadering. Wij zullen dit keer livestreamen vanuit de Kromhoutstudio’s in Noord. Uw deelname en betrokkenheid wordt door ons zeer op prijs gesteld!

Informatie
Datum: maandag 19 april 2021
Tijd: 16.00 tot 17.00 uur
Livestream via Vimeo

U kunt zich aanmelden via de link in de e-mailuitnodiging, of door te mailen naar info@openbedrijvendagamsterdamnoord.nl. Voorafgaand ontvangt u van ons een link naar de stream, dit keer via Vimeo. Waar we in het verleden ons WhatsApp nummer gebruikten, kunt u nu reageren via de chat onder de video. Zo wordt reageren nog makkelijker en de vergadering interactiever.

Stuur uw vraag aan een bestuurslid alvast in!
De bestuursleden zullen aanwezig zijn in de studio. Ze praten u graag bij over hun domeinen en ontvangen ook graag vragen van tevoren. Heeft u een vraag aan een specifiek bestuurslid, bijvoorbeeld over toerisme (Adri), arbeidsmarkt/NetwerkenWerkt! (Ingrid) of veiligheid (Peter), mail ons dan op info@openbedrijvendagamsterdamnoord.nl.

Video’s
Wij bieden aan leden ook de mogelijkheid om een vlog in te sturen over iets dat u met de andere leden wil delen. Deze video’s worden uitgezonden tussen vergaderpunten door. De video mag max. 1 minuut duren, moet in landscape zijn opgenomen en een persoonlijke boodschap zijn (dus geen algemene bedrijfs- of reclamevideo’s). Stuur de video in via WeTransfer.

Digitale masterclass cybercrime

24 november

Op 24 november organiseren PVO Amsterdam – Amstelland, het CCV, MKB-Amsterdam, VEBAN en Westpoort Ondernemers het 2e deel van de Masterclass Cybercrime met Brenno de Winter. In verband met de geldende covid-maatregelen vindt de bijeenkomst online plaats.

Voor veel ondernemers blijft de ICT een ondoordringbare jungle met een veelvoud aan systemen. Vaak is het op orde krijgen van de systemen en de bijbehorende beveiliging eenvoudiger gezegd dan gedaan. Welke stappen moet je zetten om tenminste tot een beheersbare omgeving te komen, wat kunnen we leren van de fouten van anderen en wat moet je doen als het onverhoopt toch misgaat?

Expert Brenno de Winter geeft je concrete adviezen en zet je aan het denken over ICT. Met zijn onderzoek naar meer dan 2.000 datalekken heeft hij een scherp beeld bij de problemen die op bedrijven afkomen. Zijn directe, confronterende en humorvolle manier van presenteren helpt bij het begrijpen van de problematiek.

Hoe kwetsbaar ben je als MKB ondernemer als het echt misgaat?!

Je hoort:

  • hoe zaken kunnen misgaan;
  • hoe je een risico inschatting kunt maken;
  • het rapport over de schade van e-mail;
  • omgaan met ellende als het echt misgaat;
  • en stappen om te zetten om beter in control te blijven.

Brenno de Winter is onderzoeksjournalist en al meer dan 30 actief in de ICT beveiliging. Hij is veelgevraagd als expert, spreker en kritisch geluid.

Programma
18.30: Start programma
20.00: Einde

Aanmelden voor deze bijeenkomst kan via deze link >>

Virtuele najaarsvergadering

24 november

Op dinsdag 24 november van 16.00 tot 17.00 uur is onze najaarsvergadering. In verband met de geldende coronamaatregelen, zal deze wederom virtueel plaatsvinden. Wij nodigen u van harte uit om deel te nemen!

Agenda

  1. Opening
  2. Mededelingen
  3. Vaststellen notulen voorjaarsvergadering
  4. Bestuurszaken, herbenoeming Rob Post
  5. Update Belangenbehartiging
  6. Update Evenementen
  7. Financieel, begroting 2021
  8. Rondvraag
  9. Sluiting

De vergaderstukken worden spoedig gepubliceerd op www.veban.nl/alv.

De vergadering wordt live online uitgezonden. De link naar de webpagina waar u kunt meekijken krijgt u van tevoren toegestuurd. Via WhatsApp kunt u laten weten dat u aanwezig bent en gedurende de vergadering uw vragen en opmerkingen insturen. Het WhatsApp nummer van VEBAN is: +31 20 722 0877. Voeg dit nummer van tevoren toe als contact in uw mobiele telefoon. U kunt ons natuurlijk ook nu alvast een test-bericht sturen.

U kunt zich aanmelden via de link in de e-mailuitnodiging, of per e-mail aan info@openbedrijvendagamsterdamnoord.nl.

Let op: aanmelden van tevoren is belangrijk, zodat wij u tijdig de link van de livestream kunnen toesturen.

Heel graag tot 24 november!

Aanmelden