Bijeenkomst voor productieve bedrijven in Buiksloterham

02 maart

Buiksloterham verandert naar een gemengde wijk voor werken en wonen. De gemeente wil de huidige bedrijvigheid zoveel mogelijk behouden en nodigt ondernemers daarom uit om hierover in gesprek te gaan tijdens een online bijeenkomst.

Voor wie
Deze bijeenkomst is bedoeld voor alle productieve ondernemers in Buiksloterham met een bedrijfsruimte. Bijvoorbeeld bedrijven in industrie, ambacht, groothandel, opslag of transport. De gemeente wil van hen graag horen wat zij zou kunnen doen voor het behoud van productieve bedrijvigheid in Buiksloterham. Waar moeten we rekening mee houden bij de inrichting van de openbare ruimte? Hoe zorgen we voor maatwerk en flexibiliteit? Hoe kunnen ondernemers, ontwikkelaars en de gemeente optimaal samenwerken? Wat kan de gemeente doen op planologisch juridisch vlak? Lees meer op deze webpagina.

Informatie & programma
De online bijeenkomst is op dinsdag 2 maart, van 16.30 tot 18.00 uur.

Saskia Groenewoud, lid van het dagelijks bestuur van Stadsdeel Noord doet de aftrap. Daarna zijn er 3 sessies:

  • Inrichting gebied: openbare ruimte, laden en lossen, vrachtverkeer
  • Passende bedrijfsruimte voor de ondernemer: rechten en plichten huurders en eigenaren, mogelijkheden voor verplaatsing
  • Samen werken en wonen: ondernemers betrekken bij het vervolg, belang ondernemerscollectief

Aanmelden kan tot en met aanstaande maandag, per e-mail aan: n.smit@amsterdam.nl.

Geef in de e-mail aan of u wilt deelnemen aan sessie 1, 2 of 3. Na uw aanmelding krijgt u een link naar de bijeenkomst in MS Teams.

Webinar Mobiliteit door Breikers

02 maart

Stichting Breikers biedt alle leden van VEBAN een gratis mobiliteitsscan aan ter waarde van € 2.000,-. Wil je meer weten over de mobiliteitsscan van Breikers, meld je aan voor de online sessie op 2 maart 2021 van 15:00 tot 16:00 uur.

Wie is Breikers?
Stichting Breikers is een initiatief van ondernemersorganisaties ORAM en VNO-NCW. Zij helpen werkgevers in de metropoolregio Amsterdam bij hun transitie naar slimme en duurzame mobiliteit en logistiek. Zodat bedrijven ook in de toekomst duurzaam bereikbaar blijven voor hun klanten, bezoekers en medewerkers. Zie ook: wijzijnbreikers.nl.

Bereikbaarheid en werken in Amsterdam-Noord
De coronacrisis heeft een hoop roet in het eten van veel ondernemers gegooid. Maar er zijn ook bijkomende voordelen, zoals het aantal files dat enorm is afgenomen en onze digitale vaardigheden voor afstandswerken zijn in sneltreinvaart ontwikkeld.

Hoe ga je dat op de langere termijn doen? Ooit kunnen we weer op pad en zijn we blij als we weer bij elkaar kunnen komen. En dat zal direct gevolgen hebben voor de bereikbaarheid van Noord. Files zullen weer toenemen. En ook binnen Amsterdam-Noord zullen op sommige plekken weer opstoppingen ontstaan. Hoe richt je je logistiek en mobiliteit optimaal in op die veranderingen? Daar kan Breikers bij helpen.

Advies op maat van de experts van Breikers
Meer dan de helft van de werkgevers geeft aan behoefte te hebben aan hulp en ondersteuning omtrent thuiswerk- en mobiliteitsbeleid. Breikers heeft daarom een mooi aanbod om VEBAN-leden op weg te helpen.

Heb je de ambitie om aan de slag te gaan met flexibel werken en slim reizen en ben je benieuwd waar het verbeterpotentieel ligt binnen jouw eigen organisatie? Meld je dan aan voor de online sessie op 2 maart 2021 van 15:00 tot 16:00 uur.

De mobiliteitsscan
Met de mobiliteitsscan van Stichting Breikers krijg je snel inzicht in het huidige en potentiele reisgedrag van je medewerkers. Alle VEBAN-leden kunnen in 2021 GRATIS gebruik maken van deze mobiliteitsscan. Deze gebruiksvriendelijke tool leert je interactief alles over de mobiliteit binnen jouw organisatie. Nu al nieuwsgierig? Probeer eens deze demo.

Niet naar de online sessie, wel interesse?
Ben je niet in de gelegenheid de online sessie te volgen, maar heb je wel interesse in het aanbod van Breikers? Neem dan gerust contact op met Tobias van den Briel via tobias@wijzijnbreikers.nl en ontvang kosteloos advies op maat. Het kan zijn dat Breikers in aanloop naar deze online meeting alvast contact met u opneemt.

Webinar Inclusieve Werving van Amsterdam – Divers & Inclusief

18 februari

Een personeelsbestand van medewerkers met verschillende achtergronden op jouw werkvloer biedt voordelen voor je bedrijf. Het kan leiden tot het aanboren van nieuwe markten, nieuwe klantgroepen en het verbetert het imago van je onderneming. Ook stimuleert het gelijke kansen op de Amsterdamse arbeidsmarkt en dat stelt een nieuwe norm voor werkgeverschap in de stad.

Maar hoe en waar vind je als Amsterdamse ondernemer dit personeel met verschillende achtergronden? Typerend voor ondernemers is in ieder geval dat zij liever niet te lang praten over diversiteitsplannen, maar vooral snel aan de slag willen. Amsterdam – Divers & Inclusief organiseert daarom voor ondernemers het online webinar Inclusief Werven.

Informatie
Datum: donderdag 18 februari 2020
Tijd: 15.45 – 17.00 uur

Bekijk hier de flyer voor het programma en aanvullende informatie.

Webinar: Hoe maak je optimaal gebruik van Google Mijn Bedrijf?

31 maart

16.00 – 17.30

Tijdens deze webinar bekijken we hoe je optimaal gebruik kan maken van je gratis Google Mijn Bedrijf (GMB)-account.

Wat ga je leren?

  • Hoe je je GMB-account aanpast voor tijdelijke omstandigheden.
  • Hoe bestaande en nieuwe klanten gemakkelijk de juiste bedrijfsinformatie kunnen vinden.
  • Hoe bestaande en nieuwe klanten makkelijk contact kunnen leggen met je bedrijf.
  • Hoe je beoordelingen verzamelt.

We adviseren je om tijdens de webinar een actiepuntenlijst bij te houden, zodat je na de sessie meteen aan de slag kunt.

* Let op: aanmelden is kosteloos, maar wanneer je je niet afmeldt 24 uur van te voren worden er 25 euro administratie kosten in rekening gebracht.

Deze webinar wordt aangeboden door Google in samenwerking met het MKB Digital Workspace, een gesubsidieerd programma dat MKB-ers in Noord Holland koppelt aan tech talent omtrent concrete digitaliserings vraagstukken. Voor meer informatie of een gratis intake contact Ellen Spithoven – ellen@mkbdigitalworkspace.nl.

Webinar: Hoe kies je de juiste kanalen voor jou online marketing strategie?

24 februari

16.00 – 17.30 uur

Tijdens deze webinar bespreken we welke kanalen je kunt inzetten om je online marketing strategie in de basis goed neer te zetten.

Wat ga je leren?

  • Wie ben je als bedrijf en hoe onderscheid je je van je concurrenten?
  • Welke kanalen gebruik je in welke fase van de klantreis (customer journey)?
  • Hoe zet je een basis online marketing strategie die past bij jouw bedrijf?

We adviseren je om tijdens de webinar een actiepuntenlijst bij te houden zodat je na de sessie meteen aan de slag kunt met het bepalen van de online marketingstrategie voor jouw bedrijf.

* Let op: aanmelden is kosteloos, maar wanneer je je niet afmeldt 24 uur van te voren worden er 25 euro administratie kosten in rekening gebracht.

Deze webinar wordt aangeboden door Google in samenwerking met het MKB Digital Workspace, een gesubsidieerd programma dat MKB-ers in Noord Holland koppelt aan tech talent omtrent concrete digitaliserings vraagstukken. Voor meer informatie of een gratis intake contact Ellen Spithoven – ellen@mkbdigitalworkspace.nl.

Webinar: Hoe word je beter vindbaar door zoekmachineoptimalisatie? (SEO)

27 januari

16.00 – 17.30 uur

Tijdens deze webinar leer je hoe je zoekmachineoptimalisatie kunt inzetten om je online doelen te behalen.

Wat ga je leren?

  • Hoe je de positie van je website in de organische zoekresultaten verbetert.
  • Met welke drie pijlers je rekening moet houden in je website optimalisatie.
  • Hoe je een zoekwoordanalyse doet om vindbare content te kunnen creëeren voor je website.

We adviseren je om tijdens de webinar een actiepuntenlijst bij te houden, zodat je na de sessie meteen aan de slag kunt met het optimaliseren van je website!

* Let op: aanmelden is kosteloos, maar wanneer je je niet afmeldt 24 uur van te voren worden er 25 euro administratie kosten in rekening gebracht.

Deze webinar wordt aangeboden door Google in samenwerking met het MKB Digital Workspace, een gesubsidieerd programma dat MKB-ers in Noord Holland koppelt aan tech talent omtrent concrete digitaliserings vraagstukken. Voor meer informatie of een gratis intake contact Ellen Spithoven – ellen@mkbdigitalworkspace.nl.